Magyarországon egyre erősebb a tendencia, hogy nemcsak a hagyományos, offline jelenléttel rendelkező üzlettulajdonosok akarnak az online értékesítés felé nyitni, hanem olyan magánszemélyek és vállalkozások is, akik semmiféle kereskedelmi előélettel és tapasztalattal nem rendelkeznek. Mindazonáltal, bárki járhat sikerrel az online kereskedelem terén, ezért érdemes nekikezdeni. Több feltétele is van egy webáruház indításának.
Az egész folyamat előszobája a piackutatás. Sajnos, ezt a legtöbb webáruház tulajdonos nagyvonalúan át szokta ugrani, pedig nem kellene. Egy online üzlet elsődleges és legfontosabb célja, hogy profitot termeljen, de ez csak akkor valósulhat meg, ha ismerjük a bolt indításával és üzemeltetésével kapcsolatos költségeket, nagyjából felmérjük, hogy az adott piaci környezetben mekkora keresletre és árrésre számíthatunk. A kisvállalkozásoknak viszonylag korlátozottak a piackutatási lehetőségei, de vannak lépések, amelyeket bárki elvégezhet.
Felderíthetjük a konkurenciát, ha a böngészőben rákeresünk termékkörünk néhány jellemző termékére, az ismerősök között is feltérképezhetjük, hogy lenne-e kereslet a termékeinkre vagy szolgáltatásainkra. A viltor.hu weboldalon megismerhetjük a webáruház indítás minden feltételét. Ezek vállalkozási, jogi és technikai feltételek. Az oldalon megtudhatjuk, hogy többek között mi tartozik a vállalkozási feltételek közé.
A jogi kritériumok között szerepelnek az általános szerződési feltételek, az adatkezelési tájékoztató, a fogyasztóvédelmi dokumentumok elkészítése. A technikai feltételek között megtalálható a webáruház motor, aminek számos változata létezik. Idetartozik a domain név kiválasztása, amit célszerű már a webáruház indítása előtt lefoglalni. Bár a legtöbb webáruház tulajdonos megelégszik a domain cím lefoglalásával, érdemes arra is gondolni, hogy jó volna, ha a vásárlók olyan e-mail címmel is találkoznának a webshopban, ami nem egy ingyenes szolgáltatóé. Tehát érdemes saját e-mail címet is használni az online kereskedelemben.